Як оформити презентацію свого проекту

Ви помічали, що розповідь з ілюстраціями викликає більший інтерес і довіру?

За статистикою 60% людей в світі – візуали. Бачити для них – значить розуміти. Тому використовувати презентацію під час виступу – вдала ідея.

Вдала – так, але не проста. Адже завдання презентації – захопити, розповісти, продати, а не приспати.

У статті розбираємося, як створити якісну презентацію та красиво її оформити.

Крок 1. Зрозуміти, для якої аудиторії ви пишете і створюєте.

З цим розумінням прийде уявлення, якою має бути презентація для глядачів. Якщо у вас попереду виступ перед «холодною» і недосвідченою аудиторією, то краще використовувати просту мову і зрозумілі терміни.

І навпаки, не варто використовувати багато бази і очевидних істин для підготовленого глядача. Вони це все вже знають і хочуть більшого.

Для себе визначте мету, якої потрібно досягти виступом. Навчити – значить навчити, заманити покупкою або перспективою співробітництва – значить заманити.

Цілей не повинно бути занадто багато, так простіше їх досягти. Якщо ви робите безкоштовний вебінар або зустріч для реклами платного курсу, дайте корисну та актуальну «базу», а за розкриттям основних секретів закликайте аудиторію відвідати платну зустріч.

Коли аудиторія і цілі зрозумілі, починається найцікавіше – створення презентації.

Крок 2. Збираємо чернетку презентації

Перший слайд – це як чіпляючий заголовок статті.

Найпростіше рішення – винести на нього назву теми і коротке представлення. Так з’явиться образ того, хто ви і про що будете говорити.
Можна піти іншим шляхом і зробити перший слайд питанням або історією, а потім вже переходити до теми і подання.

Тут головне – не захоплюватися розповіддю про себе коханого, а швиденько позначити основні пункти і переходити до суті. Адже ми створюємо якісну презентацію більше для аудиторії, ніж для себе.

Основну частину можна будувати за схемою: твердження – факти – дія.

Як твердження ми використовуємо головну думку розповіді. Важливо, щоб вона була про кінцевий результат або вигоду.

Наприклад, якісна презентація – секрет успішного виступу.

Після затвердження йдуть факти. Вони відповідають на питання: навіщо, чому, для чого. Факти служать фундаментом, на який спирається головне твердження.

Презентація дає візуальний образ того, про що йде мова

Глядачі можуть стежити за виступом за основними пунктами на слайдах

Звернемо увагу на те, що факти повинні бути реальними. Тобто їх можна підтвердити досвідом, знайти інформацію в джерелах. Щоб підкреслити факти, можна розмістити на слайді графіки або ілюстрації.

За фактами йде дія, яка відповідає на питання: як? Які дії слід зробити, щоб домогтися результату. На цьому етапі можна говорити про ваш досвід, про досвід фахівців у сфері, плюси і мінуси різних кроків.

Як правильно оформити презентацію?

  • наповнити якісним змістом.
  • придумати дизайн.
  • перевірити помилки.

Якщо одним твердженням розповідь не закінчується, послідовність можна повторити для наступних частин.

Завершуємо презентацію слайдом з короткими висновками і/або контактною інформацією для зв’язку з вами.

Використання цієї схеми – одна з фішок того, як зробити хорошу презентацію. Вона дозволяє логічно зв’язати думки і показати результат.

Крок 3.Оформляємо презентацію

Актуальна проблема: як зробити класну презентацію, якщо ви не дизайнер.

Насправді зрозуміти, як красиво оформити презентацію, не займе багато сил і часу.

Насамперед, оцінюємо вміст слайда і видаляємо половину. На слайді можна залишити головні пункти і те, про що ви не скажете вголос.

Видалили? Тепер робимо шрифт настільки великим, щоб ті люди, які сидять на задніх рядах могли легко прочитати текст.

Використовуйте один шрифт для всієї презентації. Для перестраховки, можна вибрати універсальний шрифт, який точно підтримують всі пристрої. Тоді форматування не з’їде при показі.

Презентація – це візуалізація інформації. Додати в неї кілька картинок по темі або нескладних графіків буде відмінним ходом. Підібрати відповідні картинки можна на безкоштовних фотостоках, наприклад PicJumbo або Pixabay.

Ще одна важлива деталь – колірна схема презентації. Тут два основних правила: кольори повинні поєднуватися між собою, а текст повинен бути контрастним.

Для оформлення презентації максимальна кількість кольорів – три. І ці три кольори повинні поєднуватися між собою. У програмах є готові колірні теми, але можна підібрати кольори самостійно. У цьому допоможуть сервіси ColourLovers або ColourScheme.

Крок 4. Виправляємо помилки

Презентація готова. Збережемо її, закриємо, поп’ємо чай і відкриємо знову.

Насамперед знову дивимося на кількість тексту на слайдах. Напевно можна прибрати, скоротити або замінити половину тексту. А решту ще збільшити.

Чому так багато уваги наповненню слайда?

Якщо надлишок інформації втомить і заплутає вашу аудиторію, то вона не зацікавиться, не купить або не прийде.

Якщо робота йде з непідготовленою аудиторією, то складні терміни – замінюємо, текст – спрощуємо, складні графіки – прибираємо.

Після цього критично дивимося на дизайн. Перевіряємо кольори, прибираємо непотрібні ефекти, анімацію. Вони відволікають увагу.

Зробили слайд «Питання» або «Спасибі за увагу»? Видаліть його!

Такі слайди не несуть практичної користі, але займають місце і створюють зайве інформаційне навантаження. Спочатку ми вже говорили про те, що на останньому слайді можна привести короткі висновки з виступу або розмістити ваші контактні дані.

Звичайно, турбота про глядачів – вірний шлях до того, як зробити ідеальну презентацію. Але турбота не проявляється в письмовій подяці або відповідях на питання. Їх в будь-якому випадку зададуть.

Знайшли і виправили помилки? Відмінно!

Крок 5. Упаковка презентації

Можна зберегти презентацію в тому форматі, в якому вона йде за замовчуванням. Але в такому випадку є ризик, що форматування з’їде на іншому пристрої. Щоб уникнути цього, збережіть свою презентацію в форматі PDF. Тоді можна бути спокійним, що все виглядає так, як задумано.

Головне – пам’ятати про те, що презентація повинна органічно супроводжувати виступ. За межами академічного світу все трохи простіше. Тут немає строгих стандартів, як оформити презентацію правильно. Тому залишається простір для творчості, незвичайних підходів і гумору.

А рекомендації засновані на реальному досвіді реальних виступів. Вони створені методом проб і помилок різних фахівців. Тому дотримуючись їх, можна створити яскраву і смачну презентацію і отримати позитивний відгук аудиторії.

Презентація в Microsoft PowerPoint

Microsoft PowerPoint – абсолютний і беззаперечний лідер в сфері програмного забезпечення для створення красивих інтерактивних презентацій. Всім, хто виступає перед аудиторією, розповідаючи про що-небудь або демонструючи звіти, вміння користуватися цією програмою критично необхідно. Це запорука взаємодії з публікою і, часто, впливу на неї.

Розберемося, як швидко зробити презентацію в PowerPoint 2016. (Обрана остання версія, тому в неї вбудовані шаблони, які необхідно мінімально налаштовувати, щоб справити хороше враження).

Попередні версії можуть відрізнятися зовнішнім виглядом і функціональністю, але, в цілому, пропонують одні й ті ж можливості для користувачів, тому вам не важко буде адаптувати зазначені дії для своєї версії програмного забезпечення.

Створення презентації в PowerPoint

Тільки пройшовши всі етапи створення якісного проекту, можна домогтися вражаючого результату. Використовувати максимальну кількість елементів для різноманітності матеріалу, зробити їх інтерактивними, щоб презентація виглядала цікавою, і підібрати максимально відповідний дизайн саме для вашої теми.

Як робити презентацію в PowerPoint за допомогою шаблонів

Напевно, ви знаєте не так багато програм з подібною функціональністю. А компанія Microsoft (творці PowerPoint) розуміє, що їхня програма для створення презентацій користується надзвичайною популярністю і поширена як серед людей, які не мають досвіду спілкування з комп’ютером, так і серед професіоналів. Але щоб навіть початківці змогли зробити свої проекти привабливими, були створені шаблони, які є заготовленими дизайнами з фонами, набором колірних схем, підібраних шрифтів і декоративних елементів. Вибрати такий шаблон можна відразу при відкритті програми.

Кожна з них має досить простий, але привабливий дизайн і можливість підібрати інші профільні кольори. На стартовому екрані представлені лише ті, які завантажуються разом з запуском програми. Скориставшись пошуком у верхній частині екрану, можна знайти свій шаблон серед тисяч інших прикладів в інтернеті. Після цього натискаємо «Створити» і приступаємо до роботи. Якщо плануєте робити презентацію власними силами, то натискайте «Порожня презентація».

Як додати фон і створювати нові слайди

Це один з простих, але важливих уроків, які важливо запам’ятати, щоб у вас вийшла красива презентація. Всі слайди будуть виглядати однаково, тільки якщо ви не попрацюєте над кожним з них окремо. Це займе набагато більше часу. Але у більшості ж випадків, єдиний дизайн навіть виграє.

За замовчуванням робоче вікно програми виглядає так. У верхній частині панель інструментів. По центру розташований вміст вашого проекту, зліва – список кадрів. Створювати їх можна кількома способами. Найпростіший – правою кнопкою клікнути по порожньому простору в списку і натиснути «Створити слайд». Також відповідна кнопка розташована на панелі інструментів у вкладках «Головна» і «Вставка». Якщо натиснути на неї, то з’явиться новий слайд, якщо ж клікнути на текст зі стрілкою, спрямований вниз, можна вибрати майбутній макет. У мініатюрному вікні ви побачите, як він буде виглядати.

Щоб створити фон необхідно перейти на вкладку «Дизайн». У списку тем ви вибираєте вподобану, а в варіантах можна визначитися з кольоровою палітрою для обраної схеми. Варто відзначити, що якщо використовувати певну тему, то вона автоматично буде застосована до всіх слайдів презентації. Можливо, що тільки дизайн першої буде трішечки відрізнятися. Якщо ж із затиснутою клавішею Ctrl вибрати в списку потрібні, а потім правою кнопкою натиснути на вибраному дизайні і клікнути на «Застосувати до виділених», то новий дизайн відобразиться тільки на них.

Праворуч в розділі «Налаштувати» можна вибрати пункт «Формат фону». У правій частині екрану відкриється вікно, в якому дуже детально налаштовується фон слайда. Загальна чи градієнтна заливка, візерунковий фон або ціла картинка. З кожним з цих пунктів можна грати, налаштовуючи на власний смак. За замовчуванням фон буде застосовуватися тільки до активного слайду, але натиснувши «Застосувати до всіх», він налаштується для всієї презентації відразу.

Як працювати з анімацією в PowerPoint

Одна з найбільш цікавих можливостей програми, якою бажано не зловживати – анімація і переходи. Вона дозволяє застосувати інтерактивність абсолютно до всіх елементів вмісту слайда, починаючи від фону і закінчуючи окремими буквами.

Переходи – це ефекти, з якими пропадає попередній і виїжджає наступний слайд. Для того щоб їх налаштувати потрібно відкрити вкладку «Переходи». Після цього просто вибрати потрібний зі списку. Важливо, щоб при цьому був обраний один цікавий для вас слайд. Перехід можна також застосувати до всіх елементів одночасно, або вибрати для кожного окремий ефект. У розділі «Час показу слайдів» налаштовується наступне:

  • звук.
  • скільки триватиме перехід.
  • як буде відбуватися перехід слайда: одним помахом або після певного часу.

Анімація контролює те, як будуть вести себе елементи на слайді. Її можливості трохи ширші, але ними також краще не зловживати. Для застосування анімації потрібно вибрати один елемент (текст, зображення або що-небудь ще) і натиснути на вкладку «Анімація». Можна вибрати 4 види анімації для одного елемента:

  • вхід.
  • виділення.
  • вихід.
  • переміщення.

Назва кожного з них цілком відповідає собі. Для застосування анімації потрібно лише вибрати вподобану. Якщо натискати на анімацію в списку, то обрана буде замінювати раніше застосовані. Якщо ж правіше натиснути на кнопку «Додати анімацію», то вона буде додаватися до раніше використаних ефектів. Таким чином, один ефект може бути анімований великою кількістю способів. Далі, також є певні настройки.

Визначення тригера, з яким вона буде працювати, її тривалість, затримка до початку. Натиснувши на кнопку «Область активації» в правій частині екрану відкриється вікно, в якому можна перевизначити порядок застосування ефектів.

Як додати відео в презентацію

На слайди можна додати текст, таблиці, діаграми, елементи SmartArt, картинки з комп’ютера і навіть з інтернету, і, нарешті, вставити відео.

PowerPoint пропонує кілька варіантів, як це зробити. Для цього потрібно або скористатися тією, яка є на макеті будь-якого слайда, або, якщо він порожній, то відкрити вкладку «Вставка» і натиснути «Відео» в розділі «Мультимедіа».

Після цього відкриється вікно з усіма варіантами.

  • З файлу. Натискаємо на «Огляд» і вибираємо потрібний файл на комп’ютері. Тут відразу варто зазначити, що відеофайл обов’язково повинен зберігатися в тому ж місці, з якого ви його вставляли при показі презентації. Тобто якщо ви будете відправляти її на інший комп’ютер або на носій, тоді те ж саме потрібно зробити і з відео.

Для всіх наступних варіантів обов’язково знадобиться наявність Інтернету.

  • OneDrive персональний. Завдяки тісній інтеграції всіх продуктів Microsoft, ви можете використовувати відео, наявне у вашому особистому хмарному сховищі OneDrive. Для цього натисніть «Огляд» і знайдіть потрібний файл.
  • YouTube. Для того щоб додати відео з цього сайту, введіть у пошук потрібний запит і в списку результатів виберіть потрібне відео. Обов’язково перевірте, як воно працює, адже багато правовласників забороняють вбудовування своїх відео в посторонні програми. PowerPoint сюди теж відноситься.
  • З коду для вставки відео. Багато відеохостингів пропонують власні унікальні коди, найчастіше починаються з «embed», використовуючи які можна додати будь-який потрібний вам відеофайл. Для цього просто скопіюйте код і вставте його в поле.
  • Facebook. Для цього потрібно натиснути на іконку соціальної мережі, пройти авторизацію і також вибрати потрібне відео.

Використовуючи додаткові модулі, можна значно розширити функціональність PowerPoint і додавати відео практично зі всіх відомих сайтів.

Ми розібрали основні принципи, як робити презентацію в PowerPoint. Дотримуючись їх, ви зможете пройти від сирого матеріалу, до ефектного і ефективного засобу для залучення аудиторії.

Ця покрокова інструкція стане для вас хорошим поштовхом для створення красивих проектів.

Like this post? Please share to your friends:
Тільки у нас нове пізнавай
Залишити відповідь

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.