Як замінити рідину в системі гідропідсилювача керма

Керування автомобілем вимагає застосування певних навичок і відмінної роботи механізмів і систем авто. При якісному маневруванні, правильному входженні в повороти, легкому перестроюванні величезну роль грає легке обертання керма. ГПК (гідропідсилювач керма) забезпечує легкість обертання рульового колеса і безпечний рух. І тут необхідно, щоб всі деталі функціонували справно.

Пристрої рульової системи в класичних лінійках авто досить прості. Але порівняно недавно інженери впровадили гідропідсилювачі. Це дає величезні переваги в управлінні, але також диктує свої правила догляду за системою.

Щоб підтримувати гідропідсилювач в робочому стані, необхідна заміна масла ГПК. Важливі умови: масло повинно бути якісним, міняти його треба вчасно.

У цій статті ми розповімо, яка продукція найбільш якісна, розглянемо різні марки масел, розповімо про те, коли необхідно проводити заміну рідини для гідропідсилювача.

Чому необхідно заливати рідину в систему ГПК

Відповідь очевидна: щоб зробити кермо «легким». Це дає ще більшу комфортність при управлінні автомобілем. Однак технічно так передбачено, що без спеціальної рідини для ГПК тут не обійтися. Вона розподіляється по всій системі і дає можливість якісного функціонування механізмів.

Багато водіїв говорять не рідина для гідропідсилювача, а масло. Частково вони мають рацію. Весь склад ГПК сформований на основі масла, куди додають хімічні речовини. Важливо знати, що моторне масло для даних цілей непридатне.

Рідина ГПК – важлива складова, яка покликана виконувати цілий ряд функцій:

  • Охолодження деталей, що нагріваються в процесі тертя.
  • Змащування елементів системи гідропідсилювача.
  • Захист механізмів від іржі.

Але головне завдання, яке виконує рідина ГПК – «полегшення» керма. За рахунок дії масла зусилля від насоса до поршня передаються краще, і система працює чудово.

Яку рідину заливати в гідропідсилювач керма

Виробники класифікують дані рідини, розрізняючи мінеральні і синтетичні типи. По суті, масло з добавками синтетичного типу в бачки ГПК легковиків не заливають, використовуючи лише в спеціалізованих агрегатах. Тоді яке масло в гідропідсилювачі керма варто використовувати? В автомобілях застосовується мінеральна рідина. Саме цей засіб виконує необхідні завдання, дозволяючи уникнути небезпеки виникнення корозії, розсихання гумових деталей конструкції.

Синтетичні масла в ГПК звичайних автомобілів застосовуються рідко і тільки за рекомендацією фірми-виробника. Пояснення просте. У складі такої продукції є волокна каучуку. Вони здатні призвести до незворотних процесів в системі гідропідсилення, таких як тріщини на гумових частинах.

У чому відмінність рідин для гідропідсилювача

Перш ніж вирішити яку рідину ГПК застосовувати, варто розібратися в базових параметрах даних масел. Саме вони впливають не тільки на якість, але і на ціну складів. Основні характеристики полягають у наступному:

  • Властивості присадок.
  • Характеристики механічного та гідравлічного типу.
  • В’язкість.

Вибираючи необхідний товар, водієві варто звертати увагу саме на перераховані вище пункти. При цьому слід орієнтуватися на параметри, рекомендовані виробником авто.

Якого кольору повинна бути рідина гідропідсилювача

Цей параметр виробники відносять до ряду важливих, дбаючи про якість рідини для гідропідсилювача керма автомобіля. В автомагазинах можна знайти 3 варіанти: червоний, жовтий, зелений. Не варто порівнювати зі світлофором. Тут діють інші правила.

До речі, рідини ГПК можна змішувати, але проводити такі маніпуляції варто тільки зі складами одного кольору. Що не менш важливо, не можна поєднувати масла синтетичного і мінерального ряду. Цей припис відноситься і до рідин для гідропідсилювачів.

Розглянемо дану продукцію за кольорами:

  • Зелена. Призначена тільки для автомобілів з ручною коробкою передач. Змішувати з іншими складами цей вид рідини забороняється.
  • Жовта – більш універсальна. Допустима заливка, як в автомати, так і в ручні коробки передач. Її можна змішувати з червоним типом.
  • Червона. Застосовується тільки в коробках-автомат. При цьому виробники роблять різні типи червоної рідини для ГПК: синтетичні і мінеральні. На це варто звернути особливу увагу при покупці даного товару. Це масло дозволено поєднувати з жовтим видом, але ніяк не можна змішувати з зеленим.

Характеристики в’язкості, параметри присадок і інші якісні властивості перерахованих вище рідин одні від одних не відрізняються. Тому фахівці рекомендують вибирати дану продукцію за кольором.

Порядковий номерНайменуванняОснова маслаКолір барвникаЗ яким змішується
1MobilмінеральнечервонийЗмішується з 1, 3,4,5,10,11,12
2Dexron-IIмінеральнечервонийЗмішується з 1, 3,4,5,10,11,12
3Nissan PSFмінеральнечервонийЗмішується з 1,2,4, 5,10,11,12
4CastrolмінеральнечервонийЗмішується з 1,2,3,5, 10,11,12
5Dexron IIIмінеральнечервонийЗмішується з 1,2,3,4,10,11,12
6FebiмінеральнезеленийТільки з 7,8,9
7SWAGмінеральнезеленийТільки з 6,8,9
8VAGмінеральнезеленийТільки з 6,7,9
9BMWPentosinмінеральнезеленийТільки з 6,7,8
10SWAGмінеральнежовтийЗмішується з 1,2,3,4,5,11,12
11FebiмінеральнежовтийЗмішується з 1,2,3,4,5,10,12
12VAGмінеральнежовтийЗмішується з 1,2,3,4,5,10,11
13VAGсинтетичнезеленийТільки з 14 і 15
14FebiсинтетичнезеленийТільки з 13 і 15
15Peugeot 9 979.A3синтетичнепомаранчевийТільки 13 і 14

Чому не варто економити при покупці рідини для гідропідсилювача керма

Купувати масло для ГПК необхідно тільки в спеціалізованих автомагазинах. При цьому звертати увагу доцільно на марки відомих виробників автоаксесуарів. Що ж до неякісної рідини, вона має цілу низку недоліків. Серед них:

  1. Зміна або повна втрата властивостей під дією холоду або спеки. Склад ГПК і так дуже сильно нагрівається, а під дією підвищеної температури масло просто згортається. Від цього кермо обертається повільніше. Низькосортні і неякісні рідини здатні вивести з ладу гідропідсилювач. Рульове колесо від цього не зламається, але водієві доведеться неабияк попітніти над ремонтом механізму ГПК.
  2. Виділення небезпечних хімікатів, які завдають шкоди здоров’ю людини. Як тільки температура в салоні підвищується, з рідини починають інтенсивно виділятися їдкі пари. Одним головним болем пасажири і водій можуть не відбутися. Від даної неприємності допоможе застрахуватися придбання масел для ГПК в офіційних салонах і автомагазинах. При цьому варто віддавати перевагу брендовій продукції.

Купуючи масло з рук, автомобіліст ризикує власним здоров’ям.

Ще один важливий момент: масло ГПК змінюється або доливається рідко. Це ще один показник чому економія на ціні недоцільна. Рідина чудово зберігається протягом довгого часу. Тому ємність зі складом простоїть в гаражі багато місяців, при цьому вміст не зіпсується. Фахівці рекомендують купувати масла з присадками від відомих фірм автокосметики та аксесуарів. Ці товари сертифіковані і безпечні.

Терміни використання рідин

Варто подбати і про те, як замінювати масло в гідропідсилювачі. Така інформація завжди міститься в сервісній книжці авто. Не менш часто виробники рекомендують і зовсім не міняти це масло. Керуються вони простим правилом: ресурс використання суміші розрахований на середній термін експлуатації автомобіля.

Ще по темі:
Як відрізнити справжнє масло від підробки

Але авто може служити вірою і правдою досить довгий час. Якщо рідина заливається неоригінальна, її потрібно міняти частіше. Деякі виробники чітко прописують порядок заміни рідини, в тому числі з огляду на випадки, коли склад нерідний. Досить часто контрольний період становить від 50 – до 100 тисяч км пробігу.

Якщо виникли несправності системи ГПК, в першу чергу потрібно поміняти масло. Також варто перевіряти стан рідини в гідропідсилювачі. У разі, коли вона потемніла, загусла, неприємно пахне, потрібно міняти. До речі, синтетичні склади можна експлуатувати набагато довше.

Якщо рідина витікає

В цьому випадку водій розпізнає суть проблеми за кількома явними ознаками:

  1. Зниження рівня рідини при візуальному контролі.
  2. Виникнення липких ділянок або патьоків на рульовій стійці і в місцях трохи нижче керма.
  3. Стук в області керма в процесі руху авто.
  4. Утруднене функціонування керма.
  5. Поява шумів, що виходять з системи ГПК.
  6. Виникнення великого люфту, який водій може помітити під час поїздки.

Звичайно, всі перераховані вище ознаки не можуть з’явитися одночасно. Але якщо виникла хоч одна з них, варто перевірити рівень рідини в бачку. Виявили недостатню кількість? Краще долити або зовсім замінити. Але перед цим згадати і визначитися, яка саме рідина стане в нагоді.

Важливо враховувати і ще одне правило: їздити на авто, в бачку гідропідсилювача якого відсутнє масло, не можна. Це небезпечно.

Особливості заміни рідини в гідропідсилювачі

Водіям, які не можуть визначитися з питанням про те, яке саме масло потрібно заливати в гідропідсилювач керма, фахівці рекомендують уточнити інформацію в паспорті транспортного засобу.

У разі, коли потрібна термінова заміна рідини ГПК, але під рукою немає оригінального складу, варто скористатися наявними аналогами. При цьому бажано знати важливі правила:

  1. Масло ГПК зеленого кольору можна змішувати тільки зі складом того ж тону.
  2. Жовта маса може змішуватися з червоною без шкоди для гідропідсилювача.
  3. Якщо раніше в бачок було додано масло червоного кольору, в нього допускається додавання жовтого складу.
  4. Ні в якому разі не можна компонувати синтетичне і мінеральне масла. Тут не діє правило кольору.
  5. Якщо виробник не вказав на те, що в бачок можна додавати синтетичну рідину, бажано залити склад на мінеральній основі. Це гарантовано збільшить термін служби деталей гідропідсилювача керма.

Порядок заміни рідини ГПК

У цьому випадку варто звертати увагу на наявні недоліки в роботі та на стан вже залитої рідини. Якщо масло, яке перебуває в бачку, потемніло, змінило тон, виділяє різкий запах, його потрібно терміново поміняти. Діяти бажано так:

  1. Викачати наявну рідину за допомогою шприца або гумової груші.
  2. Від’єднати шланги.
  3. Витягти бачок і ретельно вимити його, а після просушити.
  4. Встановити ємність на місце і приєднати шланги.
  5. Вставити нагнітаючу трубку в паз насоса і опустити зворотний шланг в ємність для відпрацьованого масла.
  6. Якщо необхідно, слід подовжити зворотний шланг.
  7. Вивісити передню частину автомобіля.
  8. Залити нову рідину.
  9. Завести двигун
  10. Повернути кермо спочатку вправо, потім вліво, до упору. Це необхідно для того, щоб свіже масло заповнило систему.
  11. Проконтролювати подальший процес. Як тільки в ємності для зливу з’явиться не старе масло, а тільки що залите нове, процес зміни можна вважати повноцінним.
  12. Після цього можна затягувати хомут на з’єднанні зворотного шланга.
  13. Важливо не забути долити рідину в бачок до відмітки «Максимум» та щільно закрити кришку.

Після всіх маніпуляцій необхідно видалити з системи повітря. Для цього рекомендовано здійснити декілька важливих процедур:

  1. При вивішених колесах потрібно покрутити кермо в обидві сторони протягом декількох хвилин. Двигун повинен бути заглушений.
  2. Зняти з бачка гідропідсилювача кришку. Після того завести мотор. Почекати, поки він пропрацює на холостих оборотах не менше 7 хвилин.
  3. Опустити перед машини і ще раз провести вище вказані маніпуляції. Колеса належить провертати на місці.

Висновок

Дуже просто замінити масло в бачку гідропідсилювача керма навіть тому водію, який робить це вперше. Необхідно ознайомитися з приписами заводу-виробника авто. Виробник прописує параметри самої рідини і дані про те, як діяти в разі необхідності доливання або заміни.

Якщо в документах на транспортний засіб таких рекомендацій немає, варто брати до уваги класичні параметри цього процесу. Наприклад, важливо згадати правила змішування рідин ГПК. Розподілені по кольорах варіанти, не дадуть можливості заплутатися в марках, адже основні властивості кожного з масел схожі.

Не варто забувати про те, що рідини ГПК краще не змішувати, але якщо довелося додати новий склад в бачок гідропідсилювача керма, бажано доливати масло того ж кольору, що вже було у ємності. Якщо склад мав зелений тон, категорично забороняється вливати інші типи.

Можна тільки того ж колору. У разі, коли колір масла жовтий, його можливо розчинити продуктом рожевого кольору. Але мінералку і синтетику з’єднувати категорично заборонено, незалежно від того, якого кольору рідина.

Важливо пам’ятати, що рідини в системі має бути необхідна кількість. Недолік масла шкодить складовим ГПК. Тому рівень і стан цього компонента слід перевіряти як мінімум раз на місяць. Почорніло – на заміну!

Like this post? Please share to your friends:
Тільки у нас нове пізнавай
Залишити відповідь

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.