Яким має бути правильне резюме

Перед претендентом на роботу стоїть непросте завдання – придумати особисту презентацію так, щоб його кандидатура зацікавила потенційного роботодавця. Тому правильно складене резюме є половиною успіху в пошуку бажаної роботи.

Що таке резюме?

Резюме прийнято називати документ, де коротко викладені факти про себе, необхідні для отримання роботи. Саме слово «resume» з французької перекладається, як життєпис, але для роботодавця важливо презентувати себе і вказати досвід роботи, освіту, професійні навички, вміння та особисті якості.

В цілому документ повинен характеризувати вас, як зацікавлену в отриманні конкретної вакансії людину. Тому зайвою інформацією перевантажувати не варто.

Нова робота, нова професія – це завжди виклик самому собі, крок до саморозвитку та отримання знань, досвіду. Не потрібно боятися, якщо досвід роботи відсутній. Запускаючи новий проект, роботодавець може орієнтуватися на початківців, фахівців, готових розвиватися і багато працювати. Покажіть в резюме свої сильні сторони, позначте свої очікування і готовність працювати.

Плюсом до резюме буде прикріплений супровідний лист.

Чи є встановлена форма?

Суворої форми документа не існує. Рекомендуємо скористатися готовими бланками шаблону і знайти зразок на нашому сайті. Якщо у вас є свій приклад, можете скористатися нашими порадами, які зроблять ваше резюме більш презентабельним. Далі розповімо, як скласти резюме, щоб вас неодмінно помітили і запросили на співбесіду.

Структура резюме

Для зручності сприйняття інформації документ розбитий на декілька розділів. Розглянемо заповнення кожного з них докладніше.

Назва та мета резюме

Ваша самопрезентація повинна починатися з фрази «Резюме на посаду …», де позначається, на яку вакансію Ви претендуєте. Пошук роботи є єдиною метою складання цього документа і важливо заголовком уточнити конкретну посаду, яку хочете отримати. Це дозволить менеджеру з підбору персоналу згрупувати усіх хто шукає роботу за посадами, тому при бажанні отримати одну з декількох вакансій, складіть окремі резюме.

Потім йде рядок з прізвищем та ім’ям.

У 2020 році по батькові вже практично ніхто не вказує.

Дані претендента на роботу

Заповнюємо персональні дані:

  • дата народження;
  • місце проживання;
  • контактні дані: телефон, email;
  • сімейний стан.

Дані претендента на роботу

Це коротка інформація про претендента, по якій можна зробити висновки про вік, наявність сім’ї і зв’язатися для запрошення на співбесіду. Громадянство вказується за бажанням.

Сімейний статус може позитивно вплинути тільки на працевлаштування молодої дівчини в випадках, коли вона відразу після працевлаштування не піде в декрет.

Наприклад: заміжня і є діти, не заміжня і немає дітей, не заміжня і є діти.

Але все це суб’єктивно, тому в більшості випадків з резюме цей пункт краще видалити, і відповісти на подібні питання на співбесіді.

Зворотній зв’язок. Зауважимо ще момент, коли роботодавець звертає увагу на вказаний для контактів e-mail. Рекомендуємо створити пошту з назвою, що містить особисте прізвище або ім’я. Часто відлякують назви, що містять дати народження, різні ніки, адреси робочої пошти і т.д.

Базові навички

Обов’язково детально опишіть свої базові навички, таким чином Ви підкреслите свій професіоналізм. PR-менеджер може і не читати все резюме, але ось повз цей розділ він точно не пройде і обов’язково прочитає.

Базові навички

Тут потрібно описати професійний досвід, вміння і знання у вирішенні професійних завдань тієї професії на яку претендуєте.

Досвід роботи

Досвід роботи повинен відображати ваш кар’єрний шлях, тому в цьому розділі потрібно показати, як Ви йшли по наростаючій з описом обов’язків і досягнень. Весь стаж повинен описуватися в хронологічному порядку від останнього місця роботи, тобто першим записом буде інформація про зайнятість, що передує новому працевлаштуванню.

Досвід роботи

Порядок запису такий:

  • період роботи (дати початку і закінчення);
  • найменування організації;
  • посада в зазначеній організації;
  • посадові обов’язки і досягнення.

Не потрібно переписувати всю трудову книжку, якщо місць роботи значна кількість, досить вказати останні за 10 років.

Кожне попереднє місце роботи повинне займати значно менше інформації. Якщо в кар’єрі були посади, що не додадуть резюме переваги, краще їх виключити.

Наприклад, зараз ти ТОП-менеджер з продажу, а 12 років тому працював водієм.

Принцип наступний:

Місце роботиОбов'язкиДосягнення
останнєне більше 105 - 7
передостаннє5 - 73 - 5
ще раніше3 - 53
інші в інтервалі33
в інтервалі більше 10 років--

При великому бажанні вказати місця роботи, де ви працювали більше 10 років тому, тоді внесіть тільки найменування організацій і посади.

Назва компанії та посада, де працював претендент, є предметом сортування для рекрутера. Тому вказуйте посаду так, щоб вона виявилася для вас корисною, навіть, якщо вона не зовсім відповідає запису в трудовій книжці.

Наприклад, бренд-менеджер замість менеджера з маркетингу.

Якщо посада була керівною, уточніть, скільки було людей у ​​вашому підпорядкуванні, це покращить резюме.

Наприклад: керівник відділу продажів (30 співробітників).

Якщо говорити про назву компанії, то краще вказати загальноприйняту назву.

Наприклад: організація (ТОВ Сергієнко) є офіційним дилером великої корпорації (Mars Inc), можна вказати найменування тільки корпорації Mars Inc. Відомий бренд буде звучати значно вагоміше для вашого працевлаштування.

Також можна виділити відомі бренди в маловідомій компанії.

Наприклад: ТОВ «Шумахер» (партнер Hyundai, Kia, Datsun).

Досягнення на попередній роботі

Часто рекрутери звертають увагу на досягнення, зазначені вами у резюме. Це ті особисті та професійні успіхи, які ваша наполеглива праця принесла компанії, виражені в цифрах, терміни або істотні якісні зміни в процесі роботи організації, щоб роботодавець міг оцінити вашу користь для компанії в разі працевлаштування.

Резюме вважається на 49% успішним, якщо Ви вказали в ньому свої досягнення.

Прикладом заповнення пункту може стати, наприклад:

  • збільшив продажі X товару на 30% за три місяці;
  • провів рекламну кампанію нового N продукту, яка дозволила за півроку підвищити прибуток компанії на 26%;
  • в 2020 році розробив і оформив сайт компанії з повним асортиментом товару, що підвищило продажі і збільшило дохід на 10% в місяць.

Ключові навички

До ключових навичок можна віднести всі ваші професійні здібності. Зрозуміло, вони повинні відповідати тій посаді, на яку претендуєте.

Прикладами навичок для різних професій служать:

  • аналіз потреб клієнтів, проведення презентацій і переговорів з метою досягнення результатів з продажу товару – для менеджера з продажу;
  • грамотна мотивація команди, розподіл завдань і контроль за їх виконанням, досягнення важливих ключових показників компанії – для керівника.

Не слід в цьому пункті перераховувати свої особисті якості. Вкажіть тільки ті навички, які характеризують вас, як професіонала. Свої характеристики краще винести в окремий пункт.

Освіта

Для певних посад обов’язковою є наявність спеціальної освіти. У цьому блоці необхідно вказати, яка у Вас освіта (вища, неповна вища) і перерахувати навчальні заклади в зворотному хронологічному порядку. Останній за датою закінчення буде вказуватися першим в списку і т.д.

Освіта

При наявності вищої освіти немає необхідності перераховувати роки навчання в середньому навчальному закладі (ПТУ, коледжі, технікумі).

Виняток становлять професії, де крім вищої цінується і середня професійна освіта. Це можуть бути, в певних компаніях, технічні та інженерні вакансії, а також дизайнерські спеціальності. Однак, в більшості випадків зазначені ПТУ або коледж можуть негативно відбитися на розгляді резюме.

Порядок написання наступний:

  • роки навчання;
  • навчальний заклад;
  • факультет;
  • спеціальність.

Всі дані заносяться в суворій відповідності з документами про освіту. Оригінали, при працевлаштуванні, надаються в кадрову службу роботодавця.

У цьому ж розділі можна вказати всі пройдені вами додаткові курси підвищення кваліфікації, тренінги, що мають відношення до обраної посади.

Особисті якості

Важливим фактором залучення уваги рекрутерів є внесення ​​особистих якостей. До них відносяться характеристики претендента, які сприятимуть ефективному виконанню посадових обов’язків.

Наприклад, вміння працювати в команді, енергійність, ініціативність і т.д.

Тому цей пункт також важливий для заповнення, особливо коли особисті якості відповідають Вашій вакансії.

Особисті якості

Шаблонні фрази скачані з інтернету в 2020 році для претендента вже не підходять. Адже їх потрібно підтверджувати і підкріплювати реальними фактами з минулого.

наприклад:

стресостійкість – в результаті успішних переговорів уклав контракт з клієнтом, який відмовився працювати з п’ятьма менеджерами компанії;

енергійність – в 2020 році обсяг моїх продажів у команді перевищував середні цифри по відділу на 25%.

Так само тут можна застосувати приклади сильних і слабких сторін претендента.

В підсумку:

  1. Дивимося, що пишуть в вакансії.
  2. Самі визначаємо які потрібні для посади.
  3. Пишемо не більше 5-7, обов’язково з прикладами.

Додаткова інформація

Покажіть відомості, які не ввійшли в інші пункти, але можуть мати вирішальне значення для роботодавця.

наприклад:

  • наявність водійського посвідчення (уточніть категорію і стаж водіння, якщо це має значення для працевлаштування);
  • володіння іноземними мовами (із зазначенням рівня, підтвердженого документально);
  • володіння комп’ютерною, офісною технікою, навички роботи з програмним забезпеченням – приклади;
  • інша важлива інформація, яка може сприяти отриманню цього місця роботи;
  • хобі та захоплення.

Додаткова інформація

Зверніть увагу, що захоплення і хобі слід вказувати тільки ті, що мають відношення до професії. В іншому випадку про хобі краще промовчати.

Наприклад, для журналіста добре володіти мистецтвом фотографії, безпрограшним варіантом є також захоплення спортом.

Очікуваний рівень заробітної плати

Зазвичай немає необхідності вказувати рівень заробітної плати в резюме. Виняток може бути лише у випадках зниження очікувань по зарплаті через кризу або готовність погодитися на меншу суму.

Якщо Ви все ж вирішили, то вказуючи заробітну плату, яку ви плануєте отримувати на новому місці роботи, виходьте з реальних цифр і врахуйте:

  • що заявлений вами рівень заробітної плати може виявитися для організації занадто високим;
  • також потрібно обґрунтувати на співбесіді, чим Ви так цінні для компанії.

Радимо орієнтуватися на зазначену зарплату в вакансії. Можна розраховувати на рівень доходів, що перевищує заробіток за попереднім місцем роботи приблизно на 20% або є трохи більшим.

Як написати резюме правильно?

Грамотно складений документ підвищує шанси, що він зацікавить роботодавця. Тому дотримуйтеся основних принципів:

  • Стислість. Інформація повинна бути подана чітко і коротко. Довгі резюме читати складно, тому вони відсікаються ще на стадії попереднього перегляду. Вся інформація повинна максимально зацікавити потенційного роботодавця і зарекомендувати Вас, як хорошого працівника і професіонала. Зверніть увагу на вимоги, що пред’являються до посади, вони і стануть основою для резюме.
  • Резюме повинно продавати себе. Самопрезентація повинна зацікавити рекрутера, її інтерфейс повинен стимулювати рішення роботодавця працювати з нею далі. Резюме вже на етапі перегляду роботодавцем може потрапити в «кошик». Тому важливо зацікавити його, щоб резюме далі попрямувало до керівника компанії. Ваша презентація повинна виглядати так, щоб її хотілося прочитати повністю і знову перечитати.
  • Адаптуй резюме під свою професію. Не існує універсальних резюме. Кожна професія вимагає певного набору інформації, яка буде перерахована в документі. Тому створюйте резюме, показуючи тільки те, що буде важливо для конкретної вакансії.

Структура сторінок за типом «Лендінг». Резюме повинно бути цікавим. Іноді можна провести паралель з лендінговими сторінками сайтів, які хочеться прочитати до кінця. Дотримуйтесь порядок заповнення по пунктах з використанням загальноприйнятих норм. Стандартний вигляд не допускає використання фонових малюнків, що стає винятком для креативних професій.

Використовуй тільки діловий стиль. Не слід копіювати текст резюме з інтернету, напишіть його самостійно простими і зрозумілими фразами. Пропозиції використовуйте короткі, без складних стилістичних конструкцій. Можна скористатися шаблонами.
Грамотність. Неприпустима в самопрезентації наявність граматичних і орфографічних помилок, смайли і т.п.

Чесність. Не потрібно перебільшувати і вигадувати. Всі факти біографії повинні бути підтверджені документально. Обман може відкритися в будь-який момент і зіграти поганий жарт.

Використовуйте форматування:

  • шрифти: Calibri або Arial, краще відмовитися від застарілого Times New Roman.
  • висота букв краще 12 з одинарним інтервалом між рядків. Краще весь документ витримати в одному шрифті, виключаючи виділення
  • заголовків (їх можна трохи збільшити).
  • не застосовуйте в резюме таблиці, це створює незручність для роботодавця;
  • видаліть зайві відступи зліва, які можуть займати занадто багато корисної площі документа;
  • списки виділяйте марковано;
  • при наявності посилань на портфоліо застосовуйте короткі посилання.

7 лайфхаків в резюме від HR-фахівця

Застосовуючи кілька простих прийомів, ви поліпшите своє резюме:

Об’єднуйте багато місць роботи в одне. Часта зміна роботи стає причиною відмови розглядати кандидатуру. Нормальним терміном вважається робота в компанії не менше двох років, адже фахівець може принести користь тільки після одного року роботи. Як виняток пару місць можна вказати, де працювали не більше 1,5 років, якщо ж їх більше то автоматично втрачається цінність резюме.

Інший випадок, коли в рамках однієї організації або холдингу людина змінила кілька посад. У цих випадках рекомендується вказати їх в рамках одного роботодавця і вказати зміну посад. Тоді у рекрутера не створиться враження про часту зміну місця роботи.

Дотримуйтесь ідеального обсягу резюме. Конкретних вимог щодо обсягу резюме не існує. Але рекомендується викласти всі необхідні відомості на одній-двох сторінках простим текстом. Якщо говорити точніше, то дотримуйтесь таких схем:

  • 2 сторінки – при наявності достатнього досвіду роботи;
  • 1 сторінка – підходить тим, хто тільки починає працювати або має не більше п’яти років стажу.

Якщо резюме виявилося більшим, застосуйте форматування і скоротіть його до одного листка. Навіть, якщо у вас великий стаж і самопрезентація зайняла три сторінки, знайте, що роботодавець в більшості випадків читає тільки перші дві. Тому вся важлива інформація повинна бути зосереджена на них.

Зберігайте резюме в форматі текстового документа DOCX. Інші варіанти можуть просто не відкритися на деяких комп’ютерах (наприклад, ODT, RTF або DOC). Також не бажано зберігати в PDF, тоді рекрутер не зможе внести додаткову інформацію про Вас, отриману на співбесіді.

Правильно називайте файл. Назва файлу повинна максимально просто ідентифікувати його серед збережених резюме. Вона повинна містити прізвище та бажану посаду. Роботодавець оцінить це.

Наприклад: Степаненко_Бухгалтер.docx

Не забувай про супровідний лист. При відправці резюме складіть до нього супровідний лист, де коротко і в діловому стилі викладіть інформацію, де дізналися про вакансію і чому Ви потрібні компанії. Наявність листа не є обов’язковою, але може додати плюсів резюме. При його складанні дотримуйся структури:

  • супровідний лист – хто я;
  • що я зробив для попередніх компаній;
  • що я можу зробити для Вас;
  • чому хочу у Вас працювати;
  • пропозиція, запрошення, речення.

Чи необхідно прикріплювати фото?

Найчастіше резюме не містить фото претендента на посаду. Однак, рекомендуємо прикріпити його. Воно додає персоналізації резюме.

Вирішивши прикріпити фотографію, Ви можете це зробити професійно, в діловому стилі на нейтральному тлі. Строгих вимог до фото немає, але воно не повинне бути пляжним, з вечірки, з дорогими прикрасами, стародавнім і т.д. Розмістіть його на самому початку резюме.

Помилки при складанні резюме

Уникайте абревіатур, які будуть незрозумілі рекрутеру. Краще взагалі відмовитися від таких скорочень.

Не застосовуйте шаблонні фрази, вони не зацікавлять менеджера з підбору персоналу. Замініть нудні фрази більш живими. Наприклад, замість комунікабельності використовуйте «легко домовляюся з клієнтами», замість клієнтоорієнтованості напишіть «ставлю інтереси клієнта на перший план».

Якщо у вас є перерва в трудовій кар’єрі, то це можна пояснити. Пропишіть в резюме причину виникнення розриву.

Наприклад, в перерві між двома роботами перебувала в декреті.

Маленькою хитрістю є відсутність дати закінчення роботи на останньому місці. Так створюється враження, що резюме було складено ще до звільнення. Це та помилка яку кадровики можуть пробачити.

Правила складання резюме не містять вимоги вказувати причини звільнення. Тому не потрібно якось пояснювати їх.

Пункт з рекомендаціями також бажано не включати в резюме. Краще додати список рекомендувачів під час співбесіди, а простір презентації заповнити детальним описом досвіду роботи та навичок.

Фраза «Рекомендації надам за запитом» буде сприйматися, як зверхнє ставлення. Не слід цього писати.

Готовий зразок резюме з фото:

Готовий зразок резюме з фото

Готовий зразок резюме без фото:

Готовий зразок резюме без фото

Like this post? Please share to your friends:
Тільки у нас нове пізнавай
Залишити відповідь

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.